Matematika môže byť aj zábavná. Veselé úlohy, s krásnymi ilustráciami sú spracované a ponúkané v rôznych vydavateľstvách. Najčastejšie používané sú:
TAKTIK
Hravá matematika 2
Úlohy v prvej časti sú zamerané na sčítanie a odčítanie v číselnom obore do 20 s prechodom cez základ 10 pomocou rozkladu, dopočítavania alebo grafického znázornenia. Žiaci ďalej zvládnu vytváranie prirodzených čísel v obore do 100, ich usporiadanie podľa veľkosti, porovnanie a rozklad, ako i sčítanie a odčítanie. V druhej časti riešia úlohy orientované na sčítanie a odčítanie dvojciferných čísel s prechodom cez základ 10, písomné sčítavanie a odčítanie pod sebou. Ďalšia kapitola je venovaná geometrii - bodom, úsečkám, priamkam, jednotkám dĺžky, ale i osovej súmernosti. Záverečná kapitola sa venuje riešeniu aplikačných úloh rozvíjajúcich matematické myslenie. Žiaci sa tak naučia posudzovať pravdivosť jednoduchých hypotéz i tvoriť vlastné hypotézy, tvoriť postupnosti a za pomoci tabuliek, grafov a diagramov si precvičia zber a zaznamenávanie údajov.
Precvičovanie počítania pre 2. ročník
So zošitmi Precvičovanie počítania pre 1. stupeň ZŠ si dôkladne precvičíte a zafixujete učivo matematiky. Zošit ponúka množstvo príkladov na dôkladné precvičovanie matematiky pre 2. ročník. Každá strana je prehľadne rozdelená do troch stĺpcov od najľahšieho po najnáročnejší. Rozširuje možnosti precvičovania látky prebratej na hodinách.
Farebné príklady 2
Pracovný zošit Farebné príklady rozširuje ponuku pomôcok na vyučovanie matematiky. Cieľom je poskytnúť učiteľom možnosť zaradiť do vyučovania aj ďalšie aktivity, prostredníctvom ktorých si žiaci oddýchnu od monotónneho počítania príkladov a spestria si tak hodiny matematiky. V pracovnom zošite pre 2. ročník základných škôl upevňujú svoje poznatky v porovnávaní čísel, sčítaní a odčítaní čísel do 100 a spoznávajú jednotky dĺžky. Väčšinu príkladov riešia žiaci vyfarbovaním obrázkov, čím si precvičujú aj jemnú motoriku. Pracovný zošit vhodne strieda typy cvičení, zohľadňuje vek žiakov a ich schopnosť sústrediť sa.
AITEC
Zbierka úloh
Zbierka úloh je tradičnou a žiadanou učebnou pomôckou k učebniciam matematiky, slúži ako doplňujúca pomôcka k súboru učebných materiálov Matematika pre druhákov. Je spracovaná podľa inovovaného Štátneho vzdelávacieho programu. Ponúka množstvo príkladov a slovných úloh na precvičovanie základného učiva v 2. ročníku ZŠ, ako i úlohy doplňujúceho a rozširujúceho charakteru, ktoré podporujú rozvoj matematického a logického myslenia žiakov. Úlohy sú určené na samostatnú prácu žiaka s možnosťou výberu ich náročnosti.
Prečo CLIL?
Ako dieťa rastie a stáva sa dospelým, jeho mozog funguje rôzne. Príčina, kvôli ktorej sa zdá, že malé deti si ľahšie osvojujú jazyk, je často spojená s prirodzenosťou prostredia okolo nich a bezstarosnosťou ich veku. Netrápia sa nad tým, či je to, čo povedali, gramaticky správne a preto majú v hovorení menšie zábrany. Hodina cudzieho jazyka, na ktorej žiaci prechádzajú zložitým procesom triedenia zvukov, štruktúr, gramatiky alebo slovnej zásoby, je len zriedkavo prirodzená. Hodina cudzieho jazyka je pre žiakov dôležitá, aby na nej pochopili základné princípy jazyka,ale v triede má učiteľ jazykov zriedka dostatok času, aby šiel nad rámec tejto dôležitej časti. CLIL môže žiakom rôzneho veku ponúknuť prirodzenú situáciu pre rozvoj jazyka a toto prirodzené používanie jazyka môže podporiť motiváciu a túžbu po učení sa jazykov. Žiaci sa tak prestanú sústrediť na jazyk a začnú sa zameriavať iba na vyučovaný predmet. V CLIL-e je vyučovanie jazykov a iných predmetov navzájom prepojené. Vyučovacia hodina má teda dva ciele – jeden sa zameriava na predmet, tému alebo tematický celok a druhý na jazyk. Preto sa CLIL niekedy nazýva duálne zamerané vzdelávanie.
Ako vyzerá vyučovanie s metódou CLIL?
Pri CLIL-e má materinský jazyk vo vyučovaní prvotné miesto. Vyučovacia hodina vedená pomocou metódy CLIL zahŕňa používanie dvoch jazykov a to materinského jazyka, ktorý je dominantný a cudzieho jazyka. Hlavné informácie sú podávané v materinskom jazyku a niektoré vyučovacie aktivity prebiehajú v cudzom jazyku. Je možné, že niektoré deti hodinu s výukou CLIL môžu pokladať za „náročnejšiu“ z toho dôvodu, že počúvanie, čítanie a hovorenie v cudzom jazyku je únavné, ale to len dovtedy, kým si na to nezvyknú. Preto je možné, že pracovná záťaž sa bude dieťaťu zdať väčšia, ale úlohou školy ja zabezpečiť udržanie akceptovateľnej úrovne. Ak sa dieťaťu vyučovanie pomocou CLIL páči, záťaž nebude považovať za problém. Ľudia majú odlišné schopnosti v ovládaní jazyka. V triedach s vyučovaním CLIL sú vždy deti s rôznymi schopnosťami nie len v cudzom jazyku, ale aj v iných formách znalostí a zručností.